Allmän information om tillgängligheten till Nordea Finance digitala tjänster.
På den här sidan kan du läsa allmän information om tillgängligheten till Nordea Finance digitala tjänster. Vi utvecklar våra digitala tjänster för att göra dem tillgängliga för alla våra kunder. Vi jobbar ständigt för att korrigera tillgänglighetsbristerna vi har kännedom om. Vi strävar efter att våra kunder har jämlik tillgång till alla våra digitala tjänster oberoende av enheten som kunden använder, hens särskilda behov eller situation.
Externa specialister har utvärderat tillgängligheten till våra digitala tjänster och vi har också genomfört självbedömning. Nordea Finance följer framgångskriterierna på nivå A och AA av riktlinjerna WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines).
Tillgänglighetsutlåtandena för Nordea Finance digitala tjänster finns nedan. De innehåller detaljerad information om tillgängligheten till varje tjänst. Av utlåtandet framgår om vår digitala tjänst uppfyller tillgänglighetskraven och hur eventuella brister åtgärdas. Vi uppdaterar utlåtandena i takt med att vi utför ändringar som förbättrar tillgängligheten till tjänsterna. Vi hoppas att du ger oss respons om du observerar sådana tillgänglighetsbrister i våra tjänster som inte nämns i utlåtandena. Du hittar en responsblanketten nedan.
Vi kompletterar tillgänglighetsutlåtandena för våra tjänster på så sätt att tillgänglighetsutlåtandena för Nordea Finans webbplats och kanaler finns på vår webbplats den 1 januari 2021.