Omaposti är din digitala postlåda och tillåter dig att sköta dina bankärenden hos oss enkelt och snabbt

I Omaposti kan du lätt skicka och ta emot meddelanden och bilagor samt underteckna avtal. Du loggar in på Nordeas Omaposti med din banks koder. Om du är Nordeakund kan du också skicka oss ett meddelande via Kontakta oss i nät- och mobilbanken.

Vi meddelar dig när du har fått ett meddelande 

Vi skickar dig en påminnelse per sms eller e-post då du har ett meddelande eller dokument i Omaposti som väntar på dina åtgärder. Det är viktigt att ditt telefonnummer alltid är ajour så att du säkert får påminnelsen. Om ditt nummer ändras kan du meddela oss ditt nya nummer via Omaposti eller i tjänsten OmaLuotto. 

Nordeas Omaposti är en trygg kanal för meddelanden

I Nordea Omaposti kan du:

  • Ta emot meddelanden och avtal från Nordea Finance via en krypterad förbindelse.
  • Signera avtal och dokument digitalt.
  • Skicka oss meddelanden och bilagor via en krypterad förbindelse.
  • Spara avtal på din dator eller skriva ut dem. Alla avtal och dokument som du signerar digitalt arkiveras behändigt i Omaposti och du behöver inte själv arkivera dem.
  • Kontrollera alla avtal som du har undertecknat.
  • Se tidigare meddelanden och avtal.

Ta noggrant del av användarvillkoren för Omaposti innan du loggar in i tjänsten. Genom att logga in förbinder du dig att iaktta användarvillkoren för tjänsten.

Så här kommer du till Omaposti

  • Du kan logga in i Nordeas Omaposti med knappen som finns i bilden uppe på den här sidan eller via länken Logga in uppe på sidan. 

Vad behöver jag för att kunna använda Omaposti?

  • Du behöver ha giltiga bankkoder i en finländsk bank för att kunna använda Nordeas Omaposti.
  • Observera att även andra bankers än Nordeas koder duger. 
  • Du behöver inte vara kund hos oss för att kunna skicka eller läsa meddelanden. 

Så här hittar du meddelanden och dokument som du fått

  • Du hittar de meddelanden och dokument som skickats dig för genomläsning under Andra dokument och post. 
  • Där hittar du även de dokument som du har undertecknat tidigare samt preskriberade dokument och dokument som du har avvisat. 
  • De inkomna meddelandena har markerats med rubriken Meddelande. 

Var hittar jag de dokument som jag ska signera?

  • Du hittar de dokument som du ska signera under Avtal för signering. 
  • Under samma punkt kan det även finnas villkor för dessa tjänster och andra dokument som bildar en del av avtalet eller som ska skickas dig innan avtalet i fråga kan ingås. 
  • Innan du signerar avtalet ska du ta del av alla dokument som du har fått under punkten Avtal för signering. 
  • Meddela oss om innehållet i dokumenten inte motsvarar det som du kommit överens om med oss. 

 

Hur signerar jag digitalt?

  • Du kan kontrollera och signera dokument genom att klicka på Signera. 
  • Du signerar avtalet digitalt med dina bankkoder. Du kan använda dina koder i vilken bank som helst. 
  • Genom att signera avtalet ger du de bekräftelser som nämns i dokumentet. Bekräftelserna som du ska ge fastställs separat för varje tjänst. 
  • Du bekräftar till exempel att du har tagit del av villkoren för tjänsten och fått de dokument som framgår av handlingen. 
  • Genom att signera dokumenten digitalt bekräftar du till exempel att ansökan/avtalet/förbindelsen förbinder dig i enlighet med villkoren och att du förbinder dig att betala de avtalade provisionerna och avgifterna för tjänsten.