Berätta om dina erfarenheter av tjänsten 

Vi vill betjäna dig så bra som möjligt och din respons är mycket viktig för oss. Vi värdesätter dig. Utifrån kundresponsen förbättrar vi vår service, utvecklar produkter och förmedlar beröm och utvecklingsidéer till rätt mottagare.

Så här behandlar vi din respons:

  • Kundtjänsten behandlar din respons så snabbt som möjligt eller förmedlar den vid behov vidare för utredning. Vid behov kan du kontakta Nordeas kundombudsman. 
  • OBS. Vi tar inte emot uppdrag via responskanalen. Kontakta vår kundtjänst om du har frågor om dina personliga eller företagets bankärenden. 
  • Privatkunder, tfn 0200 86211,  mån–fre kl. 9–16.30. Du kan också sköta dina ärenden via Omaposti eller i våra självbetjäningskanaler.
  • Företagskunder, se kontaktuppgifterna här.
Responsblanketten har krypterats med SSL-teknik, vilket betyder att förbindelsen till Nordea Finans är skyddad

Som personuppgiftsansvarig behandlar Nordea Finance Finland Ltd dina personuppgifter för att leverera de produkter och tjänster som parterna har avtalat om. Dessutom behandlar Nordea Finance Finland Ltd personuppgifter för andra syften, till exempel för att hjälpa dig med din förfrågan eller då lagar och andra bestämmelser kräver det. Detaljerad information om hur Nordea Finance Finland Ltd behandlar personuppgifter ges i Nordeas dataskyddspolicy. Det går också att få dataskyddspolicyn genom att kontakta kundservice vars kontaktuppgifter finns på webbplatsen nordeafinance.fi. Dataskyddspolicyn innehåller information om dina rättigheter i samband med att dina personuppgifter behandlas, till exempel om tillgång till information, rättelse och dataportabilitet.

Uppgifterna som du ger behandlas i enlighet med Nordeas dataskyddspolicy. Vänligen ange inga känsliga uppgifter i denna blankett. Om du har frågor, kontakta oss via kundservice. 

Företagskunder ska ge Nordeas dataskyddspolicy till personer vars personuppgifter de överlåter till Nordea Finance Finland Ltd.