Amorteringsfrihet för företagskunders avtal om avbetalningsfinansiering och finansiell leasing
Ansök om amorteringsfrihet för ditt företags avbetalnings- eller leasingavtal
Ansök om amorteringsfrihet för ditt företags avbetalnings- eller leasingavtal
Är du osäker vilka uppgifter som finns på fakturan. Vad är minimimånadsraten som du bör betala per månad? Eller vad är beloppet om du vill betala hela fakturan? Vilka andra uppgifter finns på fakturan? Vill du hellre få e-faktura än pappersfaktura? Bekanta dig som Finnair Plus Mastercard, Stockmann Mastercard, Tuohi Mastercard, Flexfinansiering och eKredit-kund med din faktura.
Jag vill få närmare uppgifter om avbetalningsfinansieringen av min bil
Om du är Nordeakund ser du uppgifter om bilen du köpt på avbetalning i Nordeas nät- och mobilbank och om du är kund i en annan bank i tjänsten Uppgifter om bilfinansiering 24/7.
Du loggar in i tjänsten Uppgifter om bilfinansiering 24/7 med din banks bankkoder.
I nätbanken och tjänsten Uppgifter om bilfinansiering 24/7 ser du:
Logga in i tjänsten Uppgifter om bilfinansiering 24/7 härÖppnas i nytt fönster
Funktionen för kontaktlös betalning ingår i alla våra Mastercard-kort. I betalterminalen kan du betala köp kontaktlöst upp till 50 euro. Funktionen för kontaktlös betalning aktiveras då du för kortet nära betalterminalen. Då behöver du inte knappa in pinkoden i terminalen.
I våra självbetjäningskanaler kan du överföra pengar från alla kortkrediter och Flexfinansiering till ditt bankkonto.
Oftast finns det överförda beloppet genast till ditt förfogande.
Det är inte klokt att låta bli att betala fakturan även om du har tillfälliga betalningssvårigheter. Kontakta då vår kundtjänst så kartlägger vi din situation och hjälper dig.
Vi har gjort upp en omfattande lista över kanaler och funktioner där du kan sköta dina kreditärenden oberoende av om du är kund hos Nordea eller en annan bank. Kolla om det går att sköta ditt ärende i våra självbetjäningskanaler.
Finansieringsverksamhet bygger på förtroende som skapas genom bra service, kundkontroll och rätta lösningar. Vi ställer olika slags frågor eftersom vi vill känna dig och förstå din livssituation. På så sätt kan vi ge dig goda råd och erbjuda dig finansieringstjänster som motsvarar just dina behov.
Ibland kan det hända att man inte längre behöver kredit. Då kan du bra avsluta krediten genom att säga upp den. Kom ändå ihåg att en beviljad kredit inte kostar dig något om du inte använder den.
Du kan skicka ett meddelande om uppsägning av krediten i följande kanaler:
Du behöver inte kontakta oss om din adress har ändrats eftersom vi får din nya adress direkt från befolkningsdatasystemet.
Om ditt telefonnummer har ändrats kan du meddela oss ditt nya nummer via följande kanaler:
Via Nordeas Omaposti om du är kund i en annan bankÖppnas i nytt fönster
Om du är kund hos Nordea kan du ringa 0200 5000, öppet vardagar kl. 8.00-18.00.
Om du vill använda kortet på nätet ska du tillåta nätanvändning. Om du har glömt kortets pinkod kan du beställa en ny via våra självbetjäningskanaler.
Du tillåter nätanvändning och beställer pinkoden i:
Byt förfallodag eller ansök om amorteringsfrihet för din avbetalningsfinansiering.
Ibland kan det vara nödvändigt att få mer betalningstid. Du kan ändra beloppet av månadsraten t.ex. genom att minska kreditens amorteringsprocent eller ta en amorteringsfri månad.
Du ändrar kreditens amorteringsprocent och tar amorteringsfria månader i följande självbetjäningskanaler:
Du kan ansöka om konsumentkredit på vår webbplats. Du får beslutet med en gång. Du kan utnyttja den beviljade krediten antingen med ett kort som anslutits till den eller genom att överföra pengar från kreditkontot till ditt bankkonto.
Ta del av alternativen och ansök om en lämplig lösning på produktsidan.
Avbeställningsskyddet som ingår i Gold-, Premium-, Platinum- och Black-kreditkort som Nordea beviljat gör det möjligt för dig att avbeställa din resa om du eller en närstående till dig blir sjuk före resan.
Avbeställningsskyddet gäller inte om du vill avbeställa en resa på grund av oro för coronaviruset eller om resan omfattar anskaffade tjänster såsom övernattning eller hyrbil.
Läs mer om vilka reseförsäkringar för utlandsresor som ingår i kortenaÖppnas i nytt fönster
Du kan ansöka om höjning av din kortkredit på vår webbplats. Du får beslutet med en gång. Du hittar länken till ansökan på produktsidan.
Du kan alltid sänka din kreditlimit om den ursprungliga ansökta krediten känns för hög. Observera ändå att inga avgifter debiteras för att du har beviljats kredit utan bara då du utnyttjar den.
Du kan sänka kreditlimiten genom att skicka vår kundtjänst ett meddelande på följande sätt:
Gör en reklamation med reklamationsblanketten om produkten eller tjänsten som du beställt är felaktig. Reklamationsblanketten finns härÖppnas i nytt fönster.
Du ändrar kortets geografiska användningsområde och säkerhetsgränser enkelt i våra självbetjäningskanaler.
Gör ändringen i: