På den här sidan kan du läsa allmän information om tillgängligheten till Nordea Finance digitala tjänster. Vi utvecklar våra digitala tjänster för att göra dem tillgängliga för alla våra kunder. Vi jobbar ständigt för att korrigera tillgänglighetsbristerna vi har kännedom om. Vi strävar efter att våra kunder har jämlik tillgång till alla våra digitala tjänster oberoende av enheten som kunden använder, hens särskilda behov eller situation. Externa specialister har utvärderat tillgängligheten till våra digitala tjänster och vi har också genomfört självbedömning. Nordea Finans följer framgångskriterierna på nivå A och AA av riktlinjerna WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines).
Tillgänglighetsrespons
Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden. Ge respons på tillgänglighetenÖppnas i nytt fönster
Tillsynsmyndighet
Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktinformation
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillgänglighetskrav.fiÖppnas i nytt fönster
Telefonväxel 0295 016 000