Allmän information om tillgängligheten till Nordea Finance digitala tjänster.

På den här sidan kan du läsa allmän information om tillgängligheten till Nordea Finance digitala tjänster. Vi utvecklar våra digitala tjänster för att göra dem tillgängliga för alla våra kunder. Vi jobbar ständigt för att korrigera tillgänglighetsbristerna vi har kännedom om. Vi strävar efter att våra kunder har jämlik tillgång till alla våra digitala tjänster oberoende av enheten som kunden använder, hens särskilda behov eller situation. Externa specialister har utvärderat tillgängligheten till våra digitala tjänster och vi har också genomfört självbedömning. Nordea Finans följer framgångskriterierna på nivå A och AA av riktlinjerna WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines).

Tillgänglighetsrespons

Har du hittat tillgänglighetsbrister i våra digitala tjänster? Ge oss respons om du inte hittade svaret i våra tillgänglighetsutlåtanden. Ge respons på tillgänglighetenÖppnas i nytt fönster

Tillsynsmyndighet

Om du hittar tillgänglighetsbrister på våra sidor, kontakta oss först. Vi svarar på din respons inom 14 dagar, om du lämnar dina kontaktuppgifter på blanketten. Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte får ett svar inom 14 dagar, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbsidan av Regionförvaltningsverket i Södra Finland finns instruktioner för hur du kan rapportera brister och hur de behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation

Regionförvaltningsverket i Södra Finland

Enheten för tillgänglighetstillsyn

Öppnas i nytt fönster

www.tillgänglighetskrav.fiÖppnas i nytt fönster

Telefonväxel 0295 016 000