Positiivinen luottotietorekisteri otettiin käyttöön 1.4.2024

Nordea Finance otti käyttöön positiivisen luottotietorekisterin henkilöasiakkaiden luotonmyönnössä 1.4.2024. Rekisteriä ylläpitää Verohallinnon Tulorekisteriyksikkö.

Lue lisää rekisterin käyttöönotosta nordea.fiAvautuu uuteen ikkunaan

Kortti kateissa, puhelinpalvelu suljettu, kortilla maksaminen verkkokaupoissa arveluttaa, minkä verran minulla on autolainaa...

Näihin kaikkiin mietteisiin löydät lisätietoa tältä sivulta. Ja yllä olevista kuvakkeista pääset itsepalveluihin, joissa hoidat omia rahoitusasioitasi jonottamatta ja silloin kun sinulle sopii. Mikäli jokin asia ei nettisivuiltamme selviä, niin asiakaspalvelumme auttaa sinua kaikissa mieltäsi askarruttavissa kysymyksissä.

Tekstiviesti-ilmoitus ETA-alueella tehdystä valuuttaostosta

Mikäli olet tehnyt korttimaksun jossain muussa ETA-alueen valuutassa kuin euroissa, saat tekstiviestillä vahvistuksen tehdystä ostosta. Ilmoituksen tarkoitus on lisätä sinun turvallisuuttasi mahdollisilta väärinkäytöksiltä, eikä se vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. Jos saamasi ilmoitus ei koskekaan sinun tekemääsi korttiostosta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Ilmoitus toimitetaan asiakkaillemme, joilla on käytössä joko Stockmann Mastercard, Tuohi Mastercard tai Finnair Mastercard -kortti.

OmaLuotto on aina auki

OmaLuotto-palvelussa hoidat omia luottoosi liittyviä asioita silloin kun sinulle sopii. Palvelua käytät oman pankkisi tunnuksilla vaivattomasti myös älypuhelimellasi tai tabletillasi. Tutustu palvelun ominaisuuksiin ja ota OmaLuotto käyttöösi saman tien. OmaLuotto-palvelussa voit hoitaa Tuohi, Stockmann, Finnair Plus Mastercard -korttien ja Joustorahoituksen asioita. 

OmaLuotto-palvelussa voit mm.:

  • katsoa luottotilin tapahtumia
  • siirtää rahaa luotolta pankkitilille
  • valita lyhennysvapaan kuukauden luotolle
  • muuttaa eräpäivää tai kuukausittain takaisinmaksettavan summan suuruutta. 

Lue lisää mitä kaikkea OmaLuotto-palvelussa voit tehdä ja miten helposti otat sen  käyttöön oman pankkisi tunnuksilla.

 

Nordean Omaposti on sinun digitaalinen postilaatikkosi, joka mahdollistaa helpon ja nopean tavan hoitaa asioita kanssamme.

Omapostilla voit sekä lähettää että vastaanottaa viestejä ja dokumentteja Nordeasta ja Nordea Financesta vaikka sinulla ei olisi Nordean verkkopankkitunnuksia. Nordean Omapostia käytät oman pankkisi tunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Nordean Omapostilla lähetät kätevästi viestejä, liitteitä ja vastaanotat sekä allekirjoitat sopimuksia. Nordean asiakkaana saat meihin yhteyden myös verkko- ja mobiilipankin Ota yhteyttä toiminnolla. 

Ota Nordean Omaposti käyttöön

Miten voit suojautua huijauksilta?

Digitalisaatio on luonut uusia tapoja hoitaa raha-asioita. Samalla kuitenkin ovat kehittyneet myös erilaiset uudet huijausmuodot. Huijareiden tavoitteena on saada sinut luovuttamaan heidän käyttöönsä esim. henkilötietojasi, pankkitunnuksesi, korttisi tunnusluku tai kortin tiedot.

Jotta huijarit eivät onnistu aikeissaan, on syytä muistaa:

1. Pankkitunnukset ovat vain tarkoitettu sinun käyttöösi

Sinun pankkitunnukset, tunnusluvut ja kortin pin-koodi on tarkoitettu vain sinun tietoosi, eikä niitä ole koskaan syytä luovuttaa muille, ei edes vaikka viesti vaikuttaisi tulevan turvalliselta taholta. Nordea Finance ei koskaan kysy sinulta näitä tietoja esim. tekstiviestillä tai sähköpostilla. 

2. Kaikki asiointi tapahtuu aina suojatussa ympäristössä tunnistautuneena

Nordea Finance tai viranomaiset eivät asioi kanssasi ilman suojattua yhteyttä tai tunnistautumista. Sinun raha-asioita ei näin ollen koskaan kysytä esim. sosiaalisen median kanavissa, tekstiviestillä tai avoimella sähköpostilla. 

3. Jos epäilyttää, älä etene

Kuten monessa muussakin asiassa, myös rahoitusasioissa kannattaa olla tarkkana, eikä esim. kiireessä vastata tulleeseen pyyntöön. Jos alat epäillä soittajaa tai viestin lähettäjää, katkaise puhelu tai jätä vastaamatta viestiin. Jos epäilet saamaasi maksupyyntöä, tarkista sen aitous maksun saajalta. Jos alat epäillä viranomaisen yhteydenottoa, voit tarkistaa sen aitouden heidän asiakaspalvelunsa kautta. Älä myöskään klikkaa viesteissä olevia mahdollisia linkkejä vaan kirjaudu aina palveluihimme verkkoselaimen kautta osoitteessa nordeafinance.fi 

Lue lisää yleisimmistä huijausmuodoistaAvautuu uuteen ikkunaan

Lue lisää turvallisuudestaAvautuu uuteen ikkunaan

Verkossa tehtävissä korttimaksuissa on käytössä vahva tunnistautuminen

Tarkista, että olet ilmoittanut meille puhelinnumerosi oikein

On tärkeää, että olet ilmoittanut meille oikean puhelinnumerosi, jotta voit ottaa vahvan tunnistautumisen palvelut käyttöösi kortilla tehtävissä verkkomaksuissa. Voit tarkistaa puhelinnumerosi sekä muuttaa sen:

Voit myös lähettää asiakaspalveluumme viestin Nordean Omapostin kautta.

Lue lisää vahvan tunnistautumisen palveluista verkkomaksuissa tästä.

Voit saada tekstiviestillä muistutuksen erääntyneestä laskustasi

Uutena palveluna asiakkaillemme, lähetämme automaattisesti tekstiviestillä muistutuksen erääntyneestä laskusta. Muistutus lähetetään, kun laskun eräpäivästä on kulunut kolme pankkipäivää ja suoritus ei vielä näy tilillämme.
Mikäli olet jo maksanut laskun ja suorituksesi on matkalla, sinun ei tarvitse tehdä mitään (automaattinen tekstiviesti on maksuton). Voit varmistaa tilitapahtumistasi milloin olet suorittanut maksun.

Jos et halua vastaanottaa automaattista tekstiviestiä erääntyneestä laskustasi, voit soittaa Nordea Financen asiakaspalveluun tai lähettää viestin Nordean Omapostilla jonne kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Nordean asiakkaana voit lähettää viestin myös Nordean verkko- ja mobiilipankissa.