Luottokortin käyttöön liittyviä neuvoja
Mikäli haluat käyttää korttiasi nettimaksamiseen, tulee sinun sallia kortin internet-käyttö. Mikäli taas et muista kortin PIN-tunnusta, niin voit tilata uuden itsepalveluiden kautta.
Internet-käytön sallimisen ja PIN-tunnusluvun tilauksen teet seuraavasti:
Nordean myöntämän Gold-, Premium-, Platinum- tai Black -luottokorttisi sisältämä peruutusturva antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa matkasi, jos sinä tai lähiomaisesi sairastutte ennen matkaa.
Peruutusturva ei ole voimassa, jos haluat peruuttaa matkasi koronavirukseen liittyvän huolen vuoksi tai jos peruutettuun matkaan liittyy hankittuja palveluja, kuten majoitusta tai auton vuokrausta.
Lue lisää korttien ulkomaanmatkavakuutuksistaAvautuu uuteen ikkunaan
Lue lisää koronaviruksen johdosta tehtävään korttireklamaatioon
Mikäli tilaamasi tuotetta tai palvelua ei ole tilauksesi mukaisesti toimitettu, tee reklamaatio reklamaatiolomakkeella. Reklamaatiolomakkeen löydät täältäAvautuu uuteen ikkunaan.
Mikäli haluat muuttaa korttisi maarajausta tai turvarajoja, niin teet muutoksen kätevästi itsepalveluissamme.
Muutokset teet:
Haluaisitko maksaa ostoksesi puhelimellasi tai muulla älylaitteella? Mobiilimaksaminen on helppoa etkä tarvitse mukaan lompakkoa tai kortteja. Mobiilimaksaminen onnistuu kaupan kassalla, verkossa ja sovelluksissa.
Luottokortilla maksamisessa on paljon etuja, jotka antavat turvaa ja joustoa erityisesti verkossa tapahtuvaan maksamiseen. Samanlaista turvaa ja joustoa et saa, jos maksat laskulla.
Lue lisää luottokortilla maksamisesta verkossaAvautuu uuteen ikkunaan
Verkkosivuiltamme voit hakea kulutusluottoa ja päätöksen saat saman tien. Myönnettyä luottoa voit käyttää joko siihen kuuluvalla kortilla tai siirtämällä rahaa luottotililtä pankkitillesi.
Tutustu vaihtoehtoihin ja hae sinulle sopivaa ratkaisua tuotteen sivulta.
Verkkosivuiltamme voit hakea korotusta korttiluottoosi ja päätöksen saat saman tien. Linkin hakemukselle löydät tuotteen sivulta.
Luottorajaa voit aina halutessasi pienentää, jos tuntuu että alunperin haettu luotto on liian suuri. Huomoithan kuitenkin, että luoton olemassaolosta ei veloiteta kuluja, ainoastaan käyttämästäsi luoton määrästä.
Voi pienentää luottorajaa lähettämällä asiakaspalveluumme viestin seuraavin tavoin:
Kaikilta korttiluotoiltamme ja Joustorahoitukselta voit siirtää rahaa pankkitilillesi itsepalveluissamme.
Siirtämäsi summa on käytössäsi useimmiten jopa saman tien.
Oletko epävarma mitä tietoja laskulta löytyy. Mikä on vähimmäiskuukausierä, mitä sinun tulee maksaa kuukaudessa tai mikä on summa, jos haluat maksaa kaiken kerralla pois? Mitä muita tietoja laskulla on? Haluaisitko mieluummin e-laskun paperilaskun tilalle? Tutustu Finnair Plus Mastercard, Stockmann Mastercard, Tuohi Mastercard, Joustorahoitus ja Nettiluotto-asiakkaana laskuusi.
OmaLuotto-palvelussa voit muun muassa siirtää rahaa tilillesi, katsoa luotolla olevat tapahtumat, vaihtaa eräpäivää, ottaa lyhennysvapaan kuukauden tai muuttaa luoton lyhennyserää. OmaLuotto-palveluun kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla.
OmaLuotto-palvelusta näet Mastercard-korttien ja Joustorahoituksen tiedot.
Joskus vaan ei enää ole käyttöä luotolle. Tällöin voit hyvin lopettaa luoton irtisanomalla sen. Muistathan kuitenkin, että kerran myönnetty luotto käyttämättömänä ei maksa sinulle mitään.
Luoton irtisanomisilmoituksen voit lähettää seuraavilla tavoilla:
Tilapäisen ongelman sattuessa ei kannata jättää laskua maksamatta. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme, niin kartoitamme tilanteesi ja autamme sinua.
Välillä tulee tilanteita, jolloin tarvitsee lisää maksuaikaa tai pienentää luoton kuukausierää. Kuukausierän summaan voit vaikuttaa esim. pienentämällä luoton lyhennysprosenttia tai pitämällä lyhennysvapaan kuukauden.
Luoton lyhennysprosentin muutoksen ja lyhennysvapaan käyttöönoton teet itsepalvelussamme seuraavasti:
Osamaksulla ostamasi auton tiedot ja esim. loppuvelan näet Autorahoituksen itsepalveluissa, Nordean verkko- ja mobiilipankissa.
Autorahoituksen itsepalveluihin kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla.
Tutustu Autorahoituksen itsepalveluihin ja niiden ominaisuuksiinAvautuu uuteen ikkunaan
Kun olet lähdössä rahoitetulla ajoneuvolla ulkomaille, tarvitset maastavientiin Nordea Financen kirjallisen luvan. Suosittelemme, että tilaat maastavientivaltakirjan hyvissä ajoin, vähintään kaksi viikkoa ennen matkan alkua. Valtakirja postitetaan sinulle kotiosoitteeseesi hyvissä ajoin ennen matkan alkua.
Jos tarvitset joustoa auton osamaksun erien maksuun, voit vaihtaa eräpäivää tai tarvittaessa pyytää lyhennysvapaata erien maksuun.
Sinun ei tarvitse olla meihin yhteydessä jos osoitteesi on muuttunut, sillä osoitteenmuutokset saamme suoraan väestötietojärjestelmästä.
Jos puhelinnumerosi on muuttunut, niin ilmoita meille uusi numerosi seuraavien kanavien kautta:
Olemme koonneet kattavan listan kanavista ja toiminnoista joissa voit hoitaa luottojesi asioita niin Nordean kuin muunkin pankin asiakkaana. Katso mikä on sinun kanavasi ja onko asia hoidettavissa itsepalveluissamme.
Rahoitustoiminta perustuu luottamukseen, joka muodostuu hyvästä palvelusta, asiakkaan tuntemisesta ja oikeista ratkaisuista. Kysymme monenlaisia asioita, koska haluamme tuntea sinut ja ymmärtää elämäntilanteesi. Näin pystymme antamaan hyviä neuvoja ja tarjoamaan juuri sinun tarpeisiisi sopivia rahoituspalveluita.