Pohditko, mistä näet luottosi määrän tai miten voit luottoa käyttää?

Asiakaspalvelumme on aina apunasi luottoosi liittyvissä kysymyksissä. Monia asioita voit kuitenkin hoitaa itsepalveluissamme ilman yhteydenottoa asiakaspalveluumme. Tältä sivulta löydät suosituimpia asiakaspalvelustamme kysyttyjä aiheita. Katso löytyisikö vastaus pohtimaasi asiaan täältä.

Tarkista korttiluotolla olevat ostot tai hoida muita luottoon liittyviä asioita itsepalvelussa

OmaLuotto-palvelussa voit muun muassa siirtää rahaa tilillesi, vaihtaa eräpäivää, ottaa lyhennysvapaan kuukauden tai muuttaa luoton lyhennyserää. OmaLuotto-palveluun kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla. 

OmaLuotto-palvelusta näet Mastercard-korttien ja Joustorahoituksen tiedot.

Lue lisää OmaLuotto-palvelusta

Tarvitsen auton maastavientivaltakirjan ulkomaanmatkalle

Kun olet lähdössä rahoitetulla ajoneuvolla ulkomaille, tarvitset maastavientiin Nordea Financen kirjallisen luvan. Suosittelemme, että tilaat maastavientivaltakirjan hyvissä ajoin, vähintään kaksi viikkoa ennen matkan alkua. Valtakirja postitetaan sinulle kotiosoitteeseesi hyvissä ajoin ennen matkan alkua.

Tilaa maastavientivaltakirja 

En pysty maksamaan laskuani

Ei hätää – ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme, niin teemme sinulle uuden maksusuunnitelman. 

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Missä kanavassa voin hoitaa asioitani?

Olemme koonneet kattavan listan kanavista ja toiminnoista joissa voit hoitaa luottojesi asioita niin Nordean kuin muunkin pankin asiakkaana. Katso mikä on sinun kanavasi ja onko asia hoidettavissa itsepalveluissamme.

Tutustu itsepalvelukanaviinAvautuu uuteen ikkunaan

Miksi kysytte minulta tietoja?

Rahoitustoiminta perustuu luottamukseen, joka muodostuu hyvästä palvelusta, asiakkaan tuntemisesta ja oikeista ratkaisuista. Kysymme monenlaisia asioita, koska haluamme tuntea sinut ja ymmärtää elämäntilanteesi. Näin pystymme antamaan hyviä neuvoja ja tarjoamaan juuri sinun tarpeisiisi sopivia rahoituspalveluita.

Lue lisää asiakkaan tunnistamisesta

Haluan peruuttaa tai irtisanoa luottoni

Joskus vaan ei enää ole käyttöä luotolle. Tällöin voit hyvin lopettaa luoton irtisanomalla sen. Muistathan kuitenkin, että kerran myönnetty luotto käyttämättömänä ei maksa sinulle mitään. 

Luoton irtisanomisilmoituksen voit lähettää seuraavilla tavoilla:

Joustoa auton osamaksuerien maksamiseen

Jos tarvitset joustoa auton osamaksun erien maksuun, voit vaihtaa eräpäivää tai tarvittaessa pyytää lyhennysvapaata erien maksuun.

Lue lisääAvautuu uuteen ikkunaan

Helpotusta luottokorttilaskun tai Joustorahoituksen kuukausierään

Välillä tulee tilanteita, jolloin tarvitsee lisää maksuaikaa tai pienentää luoton kuukausierää. Kuukausierän summaan voit vaikuttaa esim. pienentämällä luoton lyhennysprosenttia tai pitämällä lyhennysvapaan kuukauden. 

Luoton lyhennysprosentin muutoksen ja lyhennysvapaan käyttöönoton teet itsepalvelussamme seuraavasti: 

Luottokortilla maksamani matkan peruutus

Nordean myöntämän Gold-, Premium-, Platinum- tai Black -luottokorttisi sisältämä peruutusturva antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa matkasi, jos sinä tai lähiomaisesi sairastutte ennen matkaa.

Peruutusturva ei ole voimassa, jos haluat peruuttaa matkasi koronavirukseen liittyvän huolen vuoksi tai jos peruutettuun matkaan liittyy hankittuja palveluja, kuten majoitusta tai auton vuokrausta.

Lue lisää korttien ulkomaanmatkavakuutuksistaAvautuu uuteen ikkunaan

Lue lisää koronaviruksen johdosta tehtävään korttireklamaatioonAvautuu uuteen ikkunaan

Haluaisin pienentää luottorajaani

Luottorajaa voit aina halutessasi pienentää, jos tuntuu että alunperin haettu luotto on liian suuri. Huomoithan kuitenkin, että luoton olemassaolosta ei veloiteta kuluja, ainoastaan käyttämästäsi luoton määrästä. 

Voi pienentää luottorajaa lähettämällä asiakaspalveluumme viestin seuraavin tavoin: