OmaLuotto on aina auki

OmaLuotto-palvelussa hoidat omia luottoosi liittyviä asioita silloin kun sinulle sopii. Palvelua käytät oman pankkisi tunnuksilla vaivattomasti myös älypuhelimellasi tai tabletillasi. Tutustu palvelun ominaisuuksiin ja ota OmaLuotto käyttöösi saman tien. OmaLuotto-palvelussa olevat luotot, luottojen tiedot sekä hinnastot näet tuotesivulta.

OmaLuotto-palvelussa voit mm.:

  • katsoa luottotilin tapahtumia
  • siirtää rahaa luotolta pankkitilille
  • valita lyhennysvapaan kuukauden luotolle
  • muuttaa eräpäivää tai kuukausittain takaisinmaksettavan summan suuruutta. 

Lue lisää alta mitä kaikkea OmaLuotto-palvelussa voit tehdä ja miten helposti otat sen  käyttöön oman pankkisi tunnuksilla.

Yleisimmät palvelut

Kirjaudu palveluun oman pankkisi tunnuksilla. Palvelun käytöstä ei veloiteta kuluja. Osasta palvelussa tehtävistä toimenpiteistä veloitettavat kulut näet tuotesivuilta. Suosittelemme palvelun käyttöön Google Chrome -selainta. OmaLuotto-palvelu on korvannut aiemmin käytössä olleen ePalvelun.

Katso videolta, kuinka OmaLuotto palvelu toimii

OmaLuotto-palvelussa teet mm. rahansiirron luottotililtä pankkitilille, muutat laskun eräpäivää tai otat käyttöösi lyhennysvapaita kuukausia. Tutustu ja ota käyttöön saman tien.

Hups! Jos haluat nähdä tällaista sisältöä, hyväksy ensin Nordean markkinointievästeet

Mikä on OmaLuotto-palvelu?
Näin otat palvelun käyttöön
Palvelussa olevat luotot ja hinnastot
Siirrä rahaa luotolta pankkitilillesi
Muuta luoton kuukausisummaa
Pidä vapaata lyhennyksistä
Vaihda laskun eräpäivää
Selaile luoton tapahtumia
Katso luoton laskutustiedot
Lähetä viestiä asiakaspalveluun
Kortin käyttö netissä ja maarajaus
Päivitä omia tietojasi
Luoton lopetus
Luotolla ylimaksua

Mikä on OmaLuotto-palvelu?

Joustorahoitus- ja luottokorttiasiakkaana sinulla on käytössäsi OmaLuotto-palvelu, jossa hoidat missä ja milloin vain luottoosi liittyviä asioita, teet vaikka rahansiirron luotolta omalle pankkitilillesi, otat lyhennysvapaan kuukauden käyttöösi ja muutat luoton lyhennyserää. OmaLuotto-palvelua käytät vaivattomasti myös älypuhelimellasi tai tabletillasi. 

OmaLuotto-palveluun kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla. Palvelun käyttöönotosta ei veloiteta mitään, mutta osa toiminnoista on maksullisia hinnastojen mukaisesti.

Ensimmäisellä kirjautumiskerralla sinun tulee lukea ja hyväksyä palvelun käyttöehdot, jonka jälkeen palvelu on aina käytössäsi, kun sitä tarvitset, myös mobiilissa.

Siirrä rahaa luotolta pankkitilillesi

Voit halutessasi siirtää rahaa luotolta  omalle pankkitilillesi tekemällä rahansiirron. Rahansiirrolla siirtämäsi summa on pankkitililläsi käytössäsi muutaman päivän kuluessa riippuen siitä, missä pankissa sinulla on tili.

Veloitamme rahansiirrosta hinnaston mukaiset kulut. Voit siirtää minkä tahansa summan luottosi käyttövaran puitteissa. 

Pankkitilin tulee olla suomalaisessa pankissa. Siirtämäsi summa on käytettävissä Nordean tililläsi heti ja muun pankin tilillä kahden päivän kuluessa. Rahansiirtoa tehdessäsi voit tallentaa tilinumerosi palveluun, jotta voit käyttää sitä jatkossa tehdessäsi siirtoja. 

Toimi näin:

1. Valitse valikosta tai etusivulta ”Rahansiirto”.

2. Valitse miltä luotolta haluat tehdä siirron, jos sinulla on useita luottoja.

3. Valitse luotolta siirrettävä summa. Näet siirrettävissä olevan määrän edellä kohdassa ”Rahansiirto”.

4. Kirjoita suomalaisen pankkitilisi numero IBAN-muodossa (FI XXXXXXXXXXX). Jollet tiedä, mikä tilinumerosi on IBAN-muodossa, voit muuntaa sen tässä.

5. Voit halutessasi kirjoittaa nimesi saajan nimeksi ja huomautuksen itsellesi muistutukseksi. Näitä kenttiä ei ole pakko täyttää, joten voit halutessasi jättää ne tyhjiksi.

6. Klikkaa ”Siirrä”.

7. Vahvista rahansiirto pankkitunnuksillasi.

Katso luoton laskutustiedot

Laskut-sivulta näet luottosi laskutustiedot, jos esimerkiksi haluat tehdä suorituksen luottotilille jo ennen eräpäivää. Lisäksi näet luottosi tulevan minimierän sekä eräpäivän. Huomioithan, että OmaLuotto-palvelussa et voi maksaa laskua.

Lähetä viesti asiakaspalveluun

Toistaiseksi OmaLuotossa ei ole mahdollista lähettää viestiä, vaan viestintä asiakaspalveluumme tehdään Nordean Omapostissa.

Nordean Omaposti on sinun digitaalinen postilaatikko
Nordean Omaposti on turvallinen kanava viestiä kanssamme ja vastaanottaa sekä allekirjoittaa dokumentteja. Omapostia käytät oman pankkisi tunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Nordean Omaposti on eri asia kuin OmaLuotto-palvelu, vaikkakin niillä on hyvin samanlaiset nimet. Nordean Omapostiin pääset kirjatumaan esim. alla olevan linkin kautta.
Kirjaudu Nordean OmapostiinAvautuu uuteen ikkunaan

Kortin käyttö netissä ja maarajaus

Voit määritellä ja rajata korttisi käyttöä maantieteellisesti (maarajaus) sekä sallia korttisi internet-käytön nettiostoksia varten. Muokkaaminen on helppoa ja maksutonta, ja tekemäsi muutokset ovat voimassa heti.

Huom! Maarajaus ei estä nettiostoksia ja kannattaa tarkistaa matkalle lähtiessä, että rajaukset eivät estä korttisi käyttöä matkakohteessa.

Valitse palvelussa valikosta Luototilin asetukset ja sivulta kohta Kortin käyttö internetissä tai Sallitut käyttöalueet.

Näin maksat turvallisesti verkossa

  • Tarkista, että korttisi internet-käyttö on sallittu ja maarajaus sallii esim. verkkokaupan käytön jos verkkokauppa toimii muualla kuin Suomessa.
  • Varmista, että verkkosivu on turvallinen osoiterivin lukkosymbolin ja https-päätteen avulla.
  • Tutustu huolellisesti verkkokaupan toimitus- ja palveluehtoihin. Jos myyjän tietoja ei ole saatavilla, tuotteen palautus ei ole mahdollista tai kulut ovat poikkeuksellisen suuret, vaihda kauppaa.
  • Jos verkkokauppa ei ole entuudestaan tuttu, käytä maksamiseen kortin luottopuolta. Turvalliset verkkokaupat käyttävät maksukorttien yhteydessä todennettuja salaus- ja varmennusmenetelmiä, kuten Mastercard Identity Check. Näin ostohetkellä todennetaan sekä tuotteen ostaja että myyjä.
  • Ota käyttöön vahva tunnistautuminen, se onnistuu kätevästi Nordea ID -sovelluksella, jonka voit ottaa käyttöön oman pankkisi tunnuksilla (eli ei vaadi Nordean pankkiasiakkuutta). Lue lisää vahvasta tunnistautumisesta.
  • Jos verkosta ostama tuote tai palvelu jää saapumatta, ota yhteys myyjään. Jos asia ei selviä, voit reklamoida tapahtumasta omaan pankkiisi ja pyytää rahojen palauttamista.

Päivitä omia tietojasi

  1. Yhteystiedot. Mikäli yhteystietosi muuttuu, esim. osoite, niin sinun ei tarvitse ilmoittaa siitä meille. Saamme osoitteenmuutokset suoraan Väestötietojärjestelmästä. Mutta mikäli puhelinnumerosi vaihtuu, kannattaa sinun päivittää se palvelun kohdassa "Omat tiedot". Puhelinnumero kannattaa pitää ajan tasalla, sillä joissain tapauksissa esim. verkkokauppaostosten turvallisuutta lisäävänä toimintona lähetämme sinulle vahvistuskoodin tekstiviestinä.
  2. Oikopolut. Mikäli haluat päästä heti OmaLuoton etusivulta toimintoon, jota käytät usein, voit "Omat tiedot" osiossa määritellä omat oikopolkusi. 
  3. Nimeä luottotilisi ja korttisi. Jos sinulla on esim. useampi Joustorahoitus, voi nimetä luotot haluamallasi tavalla ja näin erottaa ne helpommin esim. valikoissa ja etusivulla.
  4. Rahansiirtoon tarvittava pankkitilinnumero. Mikäli olet tehnyt rahansiirron ja samalla tallentanut käyttämäsi pankkitilinnumeron tulevaa tarvetta varten, voit muuttaa tilinumeroa myös täällä.

Luoton lopetus

Eikö sinulla ole enää tarvetta luotolle?

Kannattaa kuitenkin miettiä, olisiko luotto hyvä pitää varalla tulevia tilanteita varten. Luoton olemassa olosta ei peritä kuluja, ainoastaan kun luotolla on laskutettavaa saldoa. 

Mikäli haluat kuitenkin irtisanoa luottotilisi, niin voit tehdä sen OmaLuoton kohdasta, "Luottotilin asetukset" ja valikosta "Lopeta tämä luotto". Mikäli sinulla on useampi saman niminen luotto, huolehdi tarkasti, että valikon yläpuolella on valittuna se, jonka haluat lopettaa.  

Luottotilille muodostunut ylimaksu

Mikäli luottotilillesi on muodostunut ylimaksua (esim. velkasaldon poismaksun jälkeen), voit käyttää ylimaksun normaalisti korttiostoksiin. Jos haluat, että ylimaksu palautetaan pankkitilillesi ja luotolla ei ole muita osallisia, voit tehdä pyynnön palautuksesta Luottotilin asetusten kautta. Palauta ylimaksu -lomake aktivoituu luottotilin asetuksiin näkyville, kun luotollasi on ylimaksua. 

Palautamme ylimaksun ilmoittamallesi pankkitilille mahdollisimman pian. Palautettava summa voi poiketa ilmoitetusta saldosta, mikäli luotolle on tullut uusia veloituksia, hyvityksiä tai suorituksia. Palatusta ei tapahdu, mikäli luotolla ei ole enää käsittelyhetkellä ylimaksua. Voit tarvittaessa tarkistaa luottotilisi tapahtumat etusivulta.

Luotollani on ylimaksua, miten saan rahat takaisin?

Jos korttiluotollasi on ylimaksua (eli käyttövaraa on enemmän kuin luottorajan verran), voit halutessasi käyttää ylimääräiset varat normaalisti korttiostoksiin. Jos haluat, että rahat palautetaan pankkitilillesi ja luotossa ei ole muita osallisia, voit tehdä pyynnön palautuksesta Luottotilin asetusten kautta. Valitse etusivun alaosassa sijaitsevista oikopoluista “Luottotilin asetukset” tai avaa oikealta ylhäältä valikko ja valitse “Luottotilin asetukset”. Löydät sivulta viimeisenä lomakkeen Palauta ylimaksu. Ilmoita lomakkeelle pankkitilisi numero IBAN muodossa. Sinun tulee olla kyseisen tilin omistaja. OmaLuotossa näkyvä ylimaksusaldo päivittyy seuraavana pankkipäivänä sen jälkeen, kun olemme maksaneet ylimaksun pankkitilillesi. Samassa yhteydessä palautuspyyntö poistuu palvelusta näkyviltä.

Mikäli luotossa on kaksi osallista tulee molempien osallisten lähettää saman sisältöinen ilmoitus Nordea Omapostilla. Tilinomistajan tulee olla toinen luoton osallisista. Nordea Omapostiin kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla osoitteessa nordeafinance.fi/omaposti.

Huomaathan, että jos siirrät rahat itse OmaLuoton rahasiirto-ominaisuuden avulla, rahansiirrosta veloitetaan normaalit siirtokulut.