Ajan tasalla olevat tiedot turvaavat asiakasta; pyrimme turvaamaan yhteisöjen taloudellisia etuja ja suojella sitä laittomalta toiminnalta kuten identiteettivarkauksilta, huijauksilta ja tietojen kalastelulta.
Muutamia asioita kysymme kuitenkin muista syistä. Nordea on yksi Euroopan suurimmista pankeista ja haluaa kantaa yhteiskunnallisen vastuunsa. Rahoitusyhtiöitä, kuten pankkejakin, velvoittavat monet lait, joilla pyritään ehkäisemään esimerkiksi rahanpesua, terrorismia ja talousrikollisuutta.
Esitämme kysymyksiä aina uutta asiakassuhdetta avatessamme ja sen jälkeen päivitämme tietoja säännöllisesti. On myös mahdollista, että soitamme tai lähetämme perustietolomakkeen täytettäväksi.
Saatamme myös käyttää antamiasi tietoja soveltuvin osin niiden rahoituspalvelujen yhteydessä, joissa meillä luottolaitoksena on velvollisuus selvittää asiakkaastamme tietyt asiat, kuten arvioidaksemme palvelun soveltuvuutta yrityksellesi. Tällöin meidän ei tarvitse kysyä samoja asioita useampaan kertaan.
Esitämme kysymyksiä aina uutta asiakassuhdetta avatessamme ja sen jälkeen päivitämme tietoja säännöllisesti, kun edustaja tai yrittäjä asioi Nordeassa. On myös mahdollista, että soitamme tai lähetämme perustietolomakkeen täytettäväksi. Kysymykset ovat samoja, joita käymme läpi tapaamisissa.