Luottokortin käyttöön liittyviä neuvoja

 

Luottokortilla maksamani matkan peruutus

Nordean myöntämän Gold-, Premium-, Platinum- tai Black -luottokorttisi sisältämä peruutusturva antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa matkasi, jos sinä tai lähiomaisesi sairastutte ennen matkaa.

Peruutusturva ei ole voimassa, jos haluat peruuttaa matkasi koronavirukseen liittyvän huolen vuoksi tai jos peruutettuun matkaan liittyy hankittuja palveluja, kuten majoitusta tai auton vuokrausta.

Lue lisää korttien ulkomaanmatkavakuutuksistaAvautuu uuteen ikkunaan

Lue lisää koronaviruksen johdosta tehtävään korttireklamaatioonAvautuu uuteen ikkunaan

Mobiilimaksaminen - maksa puhelimella

Haluaisitko maksaa ostoksesi puhelimellasi tai muulla älylaitteella? Mobiilimaksaminen on helppoa etkä tarvitse mukaan lompakkoa tai kortteja. Mobiilimaksaminen onnistuu kaupan kassalla, verkossa ja  sovelluksissa. 

Lue lisää mobiilimaksamisestaAvautuu uuteen ikkunaan

Luottoon liittyviä neuvoja

Haluaisin pienentää luottorajaani

Luottorajaa voit aina halutessasi pienentää, jos tuntuu että alunperin haettu luotto on liian suuri. Huomoithan kuitenkin, että luoton olemassaolosta ei veloiteta kuluja, ainoastaan käyttämästäsi luoton määrästä. 

Voi pienentää luottorajaa lähettämällä asiakaspalveluumme viestin seuraavin tavoin: 

En ymmärrä laskun sisältöä

Oletko epävarma mitä tietoja laskulta löytyy. Mikä on vähimmäiskuukausierä, mitä sinun tulee maksaa kuukaudessa tai mikä on summa,  jos haluat maksaa kaiken kerralla pois? Mitä muita tietoja laskulla on? Haluaisitko mieluummin e-laskun paperilaskun tilalle? Tutustu Finnair Plus Mastercard, Stockmann Mastercard, Tuohi Mastercard,  Joustorahoitus ja Nettiluotto-asiakkaana laskuusi.

Näin luet laskuasi 

Eräpäivänsiirrollinen osto 

Tasaeräosto

E-lasku

Haluaisin tarkistaa luotolla olevat tapahtumat ja maksut

OmaLuotto-palvelussa voit muun muassa siirtää rahaa tilillesi, katsoa luotolla olevat tapahtumat, vaihtaa eräpäivää, ottaa lyhennysvapaan kuukauden tai muuttaa luoton lyhennyserää. OmaLuotto-palveluun kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla. 

OmaLuotto-palvelusta näet Mastercard-korttien ja Joustorahoituksen tiedot.

Lue lisää OmaLuotto-palvelusta

Haluan peruuttaa tai irtisanoa luottoni

Joskus vaan ei enää ole käyttöä luotolle. Tällöin voit hyvin lopettaa luoton irtisanomalla sen. Muistathan kuitenkin, että kerran myönnetty luotto käyttämättömänä ei maksa sinulle mitään. 

Luoton irtisanomisilmoituksen voit lähettää seuraavilla tavoilla:

En pysty maksamaan laskuani

Tilapäisen ongelman sattuessa ei kannata jättää laskua maksamatta. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme, niin kartoitamme tilanteesi ja autamme sinua. 

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Helpotusta luottokorttilaskun tai Joustorahoituksen kuukausierään

Välillä tulee tilanteita, jolloin tarvitsee lisää maksuaikaa tai pienentää luoton kuukausierää. Kuukausierän summaan voit vaikuttaa esim. pienentämällä luoton lyhennysprosenttia tai pitämällä lyhennysvapaan kuukauden. 

Luoton lyhennysprosentin muutoksen ja lyhennysvapaan käyttöönoton teet itsepalvelussamme seuraavasti: 

Autorahoitukseen liittyviä neuvoja

 

Tarvitsen auton maastavientivaltakirjan ulkomaanmatkalle

Kun olet lähdössä rahoitetulla ajoneuvolla ulkomaille, tarvitset maastavientiin Nordea Financen kirjallisen luvan. Suosittelemme, että tilaat maastavientivaltakirjan hyvissä ajoin, vähintään kaksi viikkoa ennen matkan alkua. Valtakirja postitetaan sinulle kotiosoitteeseesi hyvissä ajoin ennen matkan alkua.

Tilaa maastavientivaltakirja 

Joustoa auton osamaksuerien maksamiseen

Jos tarvitset joustoa auton osamaksun erien maksuun, voit vaihtaa eräpäivää tai tarvittaessa pyytää lyhennysvapaata erien maksuun.

Lue lisääAvautuu uuteen ikkunaan

Asiakkuuteesi liittyviä neuvoja

 

Yhteystietoni ovat muuttuneet

Sinun ei tarvitse olla meihin yhteydessä jos osoitteesi on muuttunut, sillä osoitteenmuutokset saamme suoraan väestötietojärjestelmästä. 

Jos puhelinnumerosi on muuttunut, niin ilmoita meille uusi numerosi seuraavien kanavien kautta:

Missä kanavassa voin hoitaa asioitani?

Olemme koonneet kattavan listan kanavista ja toiminnoista joissa voit hoitaa luottojesi asioita niin Nordean kuin muunkin pankin asiakkaana. Katso mikä on sinun kanavasi ja onko asia hoidettavissa itsepalveluissamme.

Tutustu itsepalvelukanaviinAvautuu uuteen ikkunaan

Miksi kysytte minulta tietoja?

Rahoitustoiminta perustuu luottamukseen, joka muodostuu hyvästä palvelusta, asiakkaan tuntemisesta ja oikeista ratkaisuista. Kysymme monenlaisia asioita, koska haluamme tuntea sinut ja ymmärtää elämäntilanteesi. Näin pystymme antamaan hyviä neuvoja ja tarjoamaan juuri sinun tarpeisiisi sopivia rahoituspalveluita.

Lue lisää asiakkaan tunnistamisesta