I Automatiska Teletjänsten sköter du dina kortkreditärenden

Automatiska Teletjänsten stängds snart, börja använda tjänsten OmaLuotto i stället.

Automatiska Teletjänsten betjänar dig 24/7

I Automatiska Teletjänsten sköter du dina kreditärenden när det bäst passar dig.Automaattisessa Puhelinpalvelussamme voit hoitaa luottosi asioita juuri silloin kun sinulle sopii. 

Du kan inte gå med i en Automatiska teletjänsten längre. Om du har tillgång till telefontjänsten kan du fortsätta att använda den tills vidare. Om du inte har telefontjänsten i bruk men ändå vill hantera frågor som rör din kredit utan att kontakta vår kundtjänst, vänligen gå med i tjänsten OmaLuotto.

Läs mer om tjänsten OmaLuottoÖppnas i nytt fönster  

Funktioner i Teletjänsten

Det här kan du göra i Teletjänsten:

  • Överföra pengar från krediten till bankkontot
  • Bläddra i transaktionerna på kreditkontot
  • Ändra förfallodag
  • Välja amorteringsfria månader
  • Kontotransaktioner
  • Följ upp transaktionerna på ditt kreditkonto
Följ upp transaktionerna på ditt kreditkonto

Följ upp transaktionerna på ditt kreditkonto

Du kan kontrollera de fem senaste kontotransaktionerna. Inköpstransaktionerna syns på ditt kreditkonto vartefter de förmedlas till Nordea Finans. Betalningarna syns genast eller med ett dröjsmål om några dagar beroende på bank.

Gör så här:

  • Ring 0200 86211 (lna/msa).
  • Slå in ditt kreditkontonummer eller kortnummer och tryck #
  • Skriv in ditt lösenord till Teletjänsten och tryck #
  • Du får ett automatiskt meddelande om det disponibla beloppet på din kredit
  • Välj funktion: kontotransaktioner, tryck 1
  • avsluta, tryck 9
Amorteringsfri månad
Överföring av pengar från krediten
Byte av konto
Teletjänstens kontaktuppgifter